|
• نداشتن پريز و سه شاخه و دوشاخه تلفن ضد برق متصل به خط تلفن مورد تقاضا .
• تنظيم DNS(مسيرياب اينترنتي) در سيستم .
• حتما يک Antivirus (ويروس ياب) مناسب و Update (به روز) روي کامپيوترتان نصب باشد .
• Windows Firewall ( محافظ امنيتي ) حتما on(روشن) باشد.
(Control panel>Windows Firewall>on )
• الزاما مارک مودم خود را بدانيد و اسم و محل چراغ link خود را کاملا بشناسيد که در راهنمايي تسريع گردد .
• تنظيماتي همانند ,IP شبکه , مودم , windows , تنظيماتي است که در صورت بي اطلاعي مشترک از آنها بايد درخواست نيروي نصب کند و نه تقاضاي راهنماي تلفني .
• حتما از سرويس خود(حالت رانژه اوليه) قبل از يک هفته استفاده نماييد چرا که صبا نت بعد از يک هفته سرويس را لغو مي نمايد و مشمول جريمه مي شويد.
• الزاما از سرويس خريداري شده روي خط مورد تقاضا (اعلام شده به شرکت) استفاده فرماييد.
• در صورت قطع شدن بوق مشترک, مشکل ارتباطي با شرکت ارائه دهنده سرويس ADSL ندارد و براي رفع آن با 117 تماس بگيريد .
• حتما" شماره اي غير از شماره اتصال براي مواقع ضروري در اختيار کاوش رایانه قرار داده و در صورت تغيير آن حتما" کاوش رایانه را مطلع نماييد .
• Connection broadband : اتصال ورود به اينترنت با استاندارد ADSL می باشد.
• Ping :چک کردن جهت وصلي يا قطعي به يک IP يا سايت اينترنتي .
• Connect : وصل شدن به اينترنت يا وصل بودن در اينترنت.
• Disconnect : قطع ارتباط با اينترنت يا قطع بودن از اينترنت.
• Download : باز کردن هر صفحات اينترنتي، ديدن عکس ، گوش کردن آهنگ ، صحبت کردن در اينترنت و گرفتن هر فايل يا اطلاعاتي که داراي حجمي باشد.
• Disable : خاموش کردن – غير فعال کردن.
• Enable : روشن کردن – فعال کردن .
• link گرفتن: روشن شدن چراغ link مودم (که در مودمهاي مختلف نامهاي متفاوت دارد ).
• IP : شناسه شناسايي هر کامپيوتر در اينترنت.
• جمع آوري : قطع رانژه مخابراتي از روي خط مشترک را جمع آوري گويند.
• رانژه : وصل شدن مشترک به هر شرکت انتقال داده را اصطلاحا رانژ ه مي گويند .
• برگشت خط : مشتر ک مي تواند هر زمان به هر دليل با توجه به ميزان مصرف تقاضاي لغو سرويس و استرداد وجه نمايد .
• پيگيري رانژه : در صورتي که در مرحله اوليه خط مشترکlink نگيرد درخواست پيگيري رانژه مي نموده که 48 ساعت کاري بعد از اطلاع مشترک به کاوش رایانه جواب مخابراتي اعلام مي گردد.
• اعلام خرابي : در صورتي که در هنگام استفاده (بهره برداري ) link خاموش و يا چشمک زن شود بعد از انجام دستور العملهاي مربوطه به کاوش رایانه اعلام خرابي فرماييد .
• کافو : خطوط خاصي هستند که علاوه بر اجتماع سيمي در MDF مخابراني در مرکز ديگري بنام کافو نيز مجتمع هستند که احتمال رانژه شدن اين خطوط کمتر از خطوط معمولي است .
• Pcm : خطوط خاصي که امکان برقراري ADSL بر روي آنها وجود ندارد .
• نيروي نصب : نيرويي فني جهت رفع اشکال مشترک که اعزام آن منوط به درخواست مشترک ميباشد و مشمول دريافت هزينه ميگردد , مگرمشکل به وجود آمده مربوط به شرکت باشد .
• splitter : سخت افزاري که ابتداي تلفن و يا مودم استفاده ميشود در مواردي چون (صداي اضافي(noise)روي خط تلفن, قطع شدن linkبعد ار برداشتن يا زنگ خوردن تلفن و يا هر مشکلي که در استفاده همزمان مودم وتلفن باشد) به کار ميرود.
• error 691 : خطاي اتمام سرويس به دلايلي چون اتمام حجم قابل استفاده يا اتمام زمان سرويس.
• error 815-678 : خطاي نداشتن link و يا تنظيمات مودم .
• error 800 : خطاي استفاده از کانکشن اشتباه ( vpn به جاي Connection broadband ) .
• error 633 : خطاي استفاده مجدد از اتصالbroad band ( سيستم به اينترنت متصل ميباشد ) .
• 769-814 error : خطاي تنظيمات شبکه اي کامپيوتر.
• 735 error : خطاي تنظيمات شبکه اي کامپيوتر و مودم .
• 734-622-719-718 error : خطا هاي مخابراتي .
• ابتدا کليه تلفنها و دستگاههايي که مربوط به تلفن مي شود ( id caller-صفر بند– هشت بند ) را از خط تلفن جدا کنيد .
• مودم ADSL خود را به برق و خط تلفن به صورت مستقيم وصل نماييد .
• بعد از روشن شد ن مودم چراغ هاي روشن مودم را چک و به کاوش رایانه اعلام فرماييد .
تذکر 1 : در زمان تست اوليه نيازي به وصل کردن مودم به کامپيوتر نمي باشد و فقط برق و خط تلفن را به مودمتان وصل نماييد .
• در صورت نگرفتن link , مودم را در ابتداي خط تلفن قبل از ورود کابل تلفن به ساختمان چک فرماييد .
تذکر 2 : در زمان چک کردن مودم در ابتداي خط الزاما بايد ارتباط تلفن با سيم کشي داخل ساختمان قطع و مستقيم مودم را به خط مخابراتي وصل نماييد .
تذکر 3: به هيچ عنوان از دو شاخه ضد برق استفاده نگردد و حتما دو شاخه را چک نماييد .
• در صورت انجام تمام موارد فوق و نگرفتن link از کاوش رایانه درخواست پيگيري رانژه نموده و جواب آن را 48 ساعت کاري بعد دريافت نماييد .
• موارد نحوه گرفتن link اوليه را انجام و در صورت حل نشدن مشکل به کاوش رایانه اعلام خرابي و جواب آن را 48 ساعت کاري بعد دريافت نماييد .
تنظيمات مودم :
• در مودم تنظيمات VPI =0 و VCI =35 قرار گيرد .
• مودم را روي حالت Bridge تنظيم کرده و با کانکشن دستي(Connection broadband ) وارد اينترنت شويد .
تذکر 4 : اگر مودم را در حالت PPPOE ( اتو ماتيک – روتر ) تنظيم کنيد بهنگام بروز هر گونه مشکل توانايي حل آن به صورت تلفني نمي باشد و بايد در خواست نيروي نصب فرماييد. چرا که (عليرغم حالت Bridge که بهنگام بروز اشکال شماره خطا را ميبينيد و ميتوان از همان شماره کمک گرفت) در اين حالت به علت نديدن خطا نميتوان راهنمايي کرد.
• خواهشمند است در صورت تمايل به هر گونه تنظيم ديگر تقاضاي راهنمايي تلفني نفرماييد چرا که هر مودمي تنظيمات مخصوص به خود را دارد و اپراتورهاي کاوش رایانه به تنظيمات تمامي مودمهاي بازار آشنا نيستند و در اين صورت تقاضا نيروي نصب فرماييد .
• کامپيوتر و مودم خود را 10 دقيقه خاموش و دوباره امتحان کنيد .
• اگر مورد فوق به نتيجه نرسيدند کانکشن ADSL خود را پاک و آن را دوباره بسازيد.
• يک IP و يا سايت معروف را Ping کنيد .
• اگر جواب Reply آمد : به دستورالعملهاي تنظيمات فيلتر شکن و تنظيمات DNS مراجعه کنيد و اينترنت را دوباره چک کنيد.
• اگر جواب Request آمد : چند بار connect و Disconnect شويد و بعد دوباره چک کنيد .
• اگر موارد فوق به نتيجه نرسيدند anti virus خود را Enable , Disable (غير فعال و فعال) نموده و دوباره در حالت قطع و وصل موارد فوق را چک فرماييد .
• در صورت به نتيجه نرسيدن موارد فوق کامپيوتر شما ويروس دارد و بايد اقدام به پاک کردن و نصب دوباره windows نماييد .
• هر مشترک بايد يک هشتم سرويس مورد تقاضا را بطور استاندارد دريافت نمايد مثلا اگر سرويس ارائه شده 128 بود 16=8÷128 بايد سرعت دانلود حدود 16 کيلو بايت باشد .
• براي چک کردن سرعت به صورت درست و استاندارد بايد از سايت هاي معتبري چون microsoft.com و download.com دانلود کرده و سرعت خود را چک کنيد .
• جهت بهبود سرعت دانلود و بيشتر شدن آن مي توانيد از نرم افزارهايي چونinternet download manager وDownload Accelerator Plus استفاده نماييد.
ضمنا شما کاربران محترم می توانید جهت سهولت بررسی سرعت به صفحه اصلی سایت Kavoshco.ir مراجعه نموده و لینک ادامه را از قسمت تست سرعت انتخاب نمایید.
• ابتدا وارد Control Panel شده
• network connections باز کرده
• از گزينه File گزينه New Connection را انتخاب کنيد
• صفحه Welcome را Next
• در صفحه بعد گزينه Connect to the Internet را انتخاب و Next کنيد
• در صفحه بعد گزينه Set up my connection manually را انتخاب و Next کنيد
• در صفحه بعد گزينه Connect using a broadband connection that requires a user name and password را انتخاب و Next کنيد
• در صفحه بعد نامي دلخواه مثلا KAVOSH ADSL را در قسمت ISP Nameوارد و سپس Next کنيد
• در صفحه بعــد کلمـه عبور(user name) و رمز(password) خود را وارد و سـپس Next کنيد
• در صفحه آخرAdd a shortcut to this connection to my desktop را انتخاب و Finish کنيد .
• ابتدا وارد Control Panel شده
• network connections باز کرده
• روي آيکن Local Area Connection رفته
• Right Click کنيد
• از منوي باز شده گزينه Propertiesرا انتخاب کنيد
• پنجره جديدي باز ميشود از قسمت Generalدر قسمت this connection uses the following items گزينه Internet Protocol (TCP/IP) را انتخاب کنيد
• دکمهProperties را بزنيد
• در پنجره جديدي که باز ميشود قسمتUse the following DNS server addresses را انتخاب کنيد
• در دو قسمت Preferred DNS server و Alternate DNS server يکي از DNS هاي معروف را قرار داده و سپس هر دو پنجره را OK کنيد .
Ping کردن
C:\Documents and Settings\kavosh>ping 4.2.2.4
Pinging 4.2.2.4 with 32 bytes of data:
C:\Documents and Settings\user1>ping 4.2.2.4
Pinging 4.2.2.4 with 32 bytes of data:
Reply from 4.2.2.4: bytes=32 time=285ms TTL=46
Reply from 4.2.2.4: bytes=32 time=284ms TTL=46
Reply from 4.2.2.4: bytes=32 time=283ms TTL=48
Reply from 4.2.2.4: bytes=32 time=282ms TTL=46
Ping statistics for 4.2.2.4:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 282ms, Maximum = 285ms, Average = 283ms
C:\Documents and Settings\user1>ping yahoo.com
Pinging yahoo.com [209.191.122.70] with 32 bytes of data:
Reply from 209.191.122.70: bytes=32 time=356ms TTL=48
Reply from 209.191.122.70: bytes=32 time=340ms TTL=50
Reply from 209.191.122.70: bytes=32 time=340ms TTL=48
Reply from 209.191.122.70: bytes=32 time=355ms TTL=48
Ping statistics for 209.191.122.70:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 340ms, Maximum = 356ms, Average = 347ms
• ابتدا نرم افزار internet explorer را باز کنيد
• از گزينه Tools
• گزينه Internet Options را انتخاب
• سپس قسمتConnections را انتخاب
• دکمه Settings را بزنيد در اين صفحه نبايد هيچکدام از قسمتهاي انتخابي فعال باشد و در صورت فعال بودن تيک فعالي? آنها را برداريد و سپس OK کنيد
• در پايين نيز دکمه Settings LAN را بزنيد و همانند صفحه قبل نبايد هيچکدام از قسمتهاي انتخابي فعال باشد و در صورت فعال بودن تيک فعالي ? آنها را برداريد و سپس OK کرده
• صفحه اصلي را OK کنيد.
جهت ارتباط با بخش های مختلف شرکت می توانید از طریق شماره تماس 2318008 و داخلی های زیر با بخش مورد نظر خود ارتباط برقرار کنید :
شرح داخلی ها :
1 - فروش Adsl
2 - پشتیبانی Adsl
3 - هاست و دامین
4 - ارسال فکس
5 - اطلاعات شرکت
6 - حسابداری
جهت مشاهده ریزمصرف روی کلید نمایش کلیک کنید |
تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه،حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است
قابل توجه کاربران کاوش :
دریافت گیگ هدیه
کلیه مشترکین در صورت خرید هر سرویس قبل اتمام شارژ ، یک گیگ هدیه
( اضافه بر طرح جشنواره پائیزی )
. به عنوان خوش حسابی دریافت مینمایند