جام علمی؛ بی بی سی به نقل از ارگانی که این اختراع را به ثبت رسانده آورد:
این چشمافزار میتواند آمار یک بازی بیسبال را همراه با جزئیات بازیکنان به نمایش بگذارد.
این سند که به تازگی منتشر شده است در ماه مه ۲۰۱۱ با جزئیاتی بسیار دقیق ثبت شده بود.
اگر این محصول به بازار عرضه شود، پروژه عینک گوگل به چالش کشیده خواهد شد.
گوگل قصد دارد تا عینکهای واقعیت افزوده خود را در اوایل سال آینده میلادی به دست برنامهنویسان و تا سال ۲۰۱۴ به مصرفکنندگان برساند.
بنگاههای کوچکتری چون Vuzix، TTP و Explore Engage هم روی سامانههای رقیب و مشابهی کار میکنند.
گرچه این پرسش توسط برخی افراد درباره میزان علاقه مردم برای استفاده از چنین وسیلهای مطرح شده است اما گزارشی که اخیراً توسط پژوهشکده جانیپر منتشر شده، نشان میدهد که بازار عینکهای هوشمند و نسل بعدی فناوریهای پوشیدنی میتواند تا سال ۲۰۱۴ و چند سال بعد آن ۱.۵ میلیارد دلار ارزش داشته باشد.
ثبت این اختراع مایکروسافت توسط کاترین استون پرز، مدیر اجرایی مرکز رشد ایکسباکس که پیشتر حسگر کینکت را ساخته بود و جان ترادیف، یک مهندس صوت و تصویر که پیشتر برای اپل کار میکرد، انجام شده است.
فعالان در حوزه سرگرمی معمولاً روی نمایشگرها اطلاعاتی را نمایش میدهند تا مخاطبان از وقایع پیرامون خود لذت بیشتری ببرند. اما نگاه کردن به این نمایشگرها کاربر را وادار میکند تا از واقعه اصلی روی برگردانند. برای مثال نگاه کردن به تابلوی امتیاز در بازی بیسبال یا دنبال کردن ترجمه متن یک اپرا در کنار صحنه، تمرکز بیننده را از بازی یا نمایش منحرف میکند.
مایکروسافت ادعا میکند که چنین سرپوشهایی که قابلیت واقعیت افزوده روی خود دارند، خطر از دست دادن لحظهای حساس را رفع میکند. به علاوه کمک میکنند تا مردم بتوانند جلوههای تصویری را به جای تلویزیون، روی این نمایشگرها ببینند. برای مثال فرد میتواند خطی فرضی را روی نمایشگر مشاهده کند که روی زمین بازی فوتبال آمریکایی کشیده شده و نشان میدهد که مثلا حداقل ۱۰ متر نیاز است تا یک تیم توپ را به پیش ببرد.
شفافیت عناصر مختلف نمایشگر در بخشهایی تغییر میکند اما بخشهای دیگرش شفاف باقی میماند تا کاربر بتواند وقایع اصلی را که در زمینه اتفاق میافتد همچنان دنبال کند.
در عین حال این امکان وجود دارد که نمایشگر مات شود تا مثلاً ویدئوی یک اتفاق را که در پخش زنده اتفاق افتاده با حرکات آهسته پوشش دهد.
مایکروسافت گفته که یک رایانه مچی این دستگاه را هدایت میکند. در عین حال یک کاربر ممکن است با فرامین صوتی و پلک زدن به نقاطی مشخص، کنترل دستگاه را در دست بگیرد.
این موضوع نشان میدهد که بیشتر کار پردازش، شناسایی افراد و اشیاء در معرض دید و تصمیمگیری درباره این که چه اطلاعاتی نمایش داده شود، به احتمال زیاد باید توسط رایانههای مرکزی پردازش شده و از راه دور به این دستگاه منتقل شوند تا این وسیله، ظریف باقی بماند.
مایکروسافت یک سری از حسگرها را برای افزودن به دستگاههای سرپوش، در نظر گرفته است. از جمله این حسگرها میتوان به میکروفون، دوربین ویدئویی، ترازنما (gyroscope)، خیرهسنج (eye gaze-trackers)، فروسرخیاب (infra-red detector)، مغناطیسسنج (magnetometer) به همراه قابلیت ارتباط با وایفای یا بلوتوث اشاره کرد.
درهمین زمینه نارنجی نوشت: بر خلاف Google glasses که بر اساس اطلاعات و مشخصات فعلی یک عینک واقعیت افزوده نیست (بلکه تنها اطلاعات را در پیش چشم شما نشان میدهد) و مشخصاً برای استفاده در جریان کارهای روزانه طراحی و ایده پردازی شده، پتنت مایکروسافت سناریوهای مشخصی را برای استفاده از عینک و ارائه اطلاعات واقعیت افزوده، نشان میدهد.
به عنوان مثال در یکی از تصاویر پتنت میبینیم که در جریان تماشای یک بازی بیس بال، واقعیت افزوده ای که از پشت عینک مشاهده میشود به فرد امکان شناسایی بازیکنها را میدهد. در حقیقت عینک قادر به فهم کردن رویدادهایی است که جلوی چشم رخ میدهند و بسته به نیاز، اطلاعات را منطبق بر هر شی یا فرد، نمایش میدهد
جهت مشاهده ریزمصرف روی کلید نمایش کلیک کنید |
تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه،حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است
قابل توجه کاربران کاوش :
دریافت گیگ هدیه
کلیه مشترکین در صورت خرید هر سرویس قبل اتمام شارژ ، یک گیگ هدیه
( اضافه بر طرح جشنواره پائیزی )
. به عنوان خوش حسابی دریافت مینمایند